انتخاب شما کدام است؟ میلگرد نیشابور، همدان یا ابرکوه؟

انتخاب شما کدام است؟ میلگرد نیشابور، همدان یا ابرکوه؟

یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت میلگرد در بازار برند تولیدکننده است. کارخانه‌های فولادی اغلب با احتساب کیفیت، وزن و قدمت قیمت محصول خود را تعیین می‌کنند. در حال حاضر قیمت میلگرد همدان در میان این برندها گران‌تر بوده و قیمت میلگرد نیشابور و ابرکوه به ترتیب ارزان‌تر هستند.

بیایید داستانی را برایتان بازگو کنیم که شما نقش اولش را بر عهده دارید. فرض کنید یک مدیر پروژه‌اید که به دنبال خرید میلگرد هستید.

اگر خودتان نویسنده این سناریو بودید، چه مراحلی را تا خرید نهایی میلگرد طی می‌کردید؟

اگر برای بار اول به دنبال خرید میلگرد باشید، احتمالا در اینترنت چندین راهنمای خرید میلگرد مختلف را می‌خوانید؛ پس از خواندن این مطالب سؤالاتی در ذهن شما شکل می‌گیرد:

  • کدام کارخانه میلگرد باکیفیت‌تری تولید می‌کند؟
  • موقعیت جغرافیایی هر تولیدکننده کجاست؟
  • هر کارخانه چه سایزها و گریدهایی از میلگرد را تولید می‌کند؟
  • وزن محصول هر تولیدکننده چقدر است؟
  • قیمت میلگرد کدام کارخانه به‌صرفه‌تر است؟

بیایید درباره میلگردهای نیشابور، همدان و ابرکوه به این سوالات جواب بدهیم:

۱. از میان میلگردهای نیشابور، همدان و ابرکوه کدام کیفیت بهتری دارد؟

اگر در میان میلگردهای نیشابور، همدان و ابرکوه به دنبال کیفیت بهتر باشید، به شما میلگرد نیشابور را پیشنهاد می‌کنیم. میلگرد ابرکوه هم از کیفیت متوسطی برخوردار است که اگر قیمت میلگرد نیشابور با بودجه مدنظرتان متناسب نباشد، می‌توانید ابرکوه را به‌عنوان گزینه بعدی در نظر داشته باشید.

 

۲. تولیدکنندگان میلگرد نیشابور، همدان و ابرکوه کجای ایران هستند؟

نیشابور درواقع محصول کارخانه فولاد خراسان بوده که در نزدیکی شهر نیشابور در خراسان رضوی و شمال شرق کشور واقع شده است.

میلگرد همدان هم محصول کارخانه راد است که در غرب ایران قرار دارد. کوچکترین شهر در میان این ۳ کارخانه، شهر ابرکوه است که در استان یزد واقع شده است. در حال حاضر کارخانه سرمد ابرکوه یکی از تولیدکنندگان مهم میلگرد در کشور محسوب می‌شود.

به شما توصیه می‌کنیم که میلگرد کارخانه‌ای را انتخاب کنید که به محل پروژه شما نزدیک باشد تا بتوانید هزینه‌های پروژه خود را بهتر مدیریت کنید. به‌طور مثال اگر پروژه شما در نیشابور واقع شده باشد شاید با احتساب هزینه حمل بار قیمت میلگرد ابرکوه برایتان گران‌تر از میلگرد نیشابور تمام شود.

۳. روش‌های خرید میلگرد نیشابور، همدان و ابرکوه کدم‌اند؟

در حالت کلی بسته به شرایط هر کارخانه، می‌توانید بار میلگرد را با ۳ روش خریداری نمایید:

  1. خرید مستقیم از کارخانه
  2. خرید از بورس کالا
  3. سفارش به شرکت‌های بازرگانی که می‌توانند میلگرد مورد نیازتان را از کارخانه، بورس یا بنگاه بخرند و برایتان ارسال کنند.

در مورد میلگرد نیشابور امکان خرید تنها از طریق بورس کالا و شرکت‌های بازرگانی فراهم است. در نظر داشته باشید که این کارخانه امکان فروش مستقیم به مصرف‌کنندگان نهایی را ندارد.

میلگرد راد همدان فعلا در بورس کالا عرضه نمی‌شود و شما می‌توانید این میلگرد را به‌صورت مستقیم از کارخانه یا از شرکت‌های بازرگانی خریدوفروش آهن و فولاد خریداری نمایید.

شاید بتوان گفت که در میان این سه برند، میلگرد ابرکوه آسان‌ترین دسترسی را برای مشتریان خود در نظر گرفته باشد. به‌نحوی‌که شما می‌توانید میلگرد ابرکوه را هم از طریق شرکت‌های بازرگانی، هم به‌صورت مستقیم از کارخانه و هم از طریق بورس کالا تحت عنوان سبد میلگرد صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه خریداری کنید.

فقط هنگام خرید مستقیم از کارخانه و خرید از بورس کالا در نظر داشته باشید که محدودیت‌هایی در مورد حداقل مقدار خرید برای شما وجود دارد. در خرید مستقیم از کارخانه باید بدانید بندیل‌های هریک از این کارخانه‌ها ۲ تنی است و خرید کمتر از ۱۲ تن برای مصرف‌کننده نهایی به‌صرفه نخواهد بود. همچنین حداقل خرید از بورس کالا نیز اغلب ۲۲ تن است.

در نهایت نیز با توجه به اینکه اغلب مصرف‌کنندگان نهایی مقادیر وزنی میلگرد کمتر از ۱۲ تن نیاز دارند بهتر است میلگرد خود را از شرکت‌های بازرگانی تهیه کنند. معمولاً این شرکت‌ها دارای سایت‌های فروشگاهی آنلاین هستند که کار را برای خریداران بسیار ساده کرده‌اند. آسرون (www.asroon.ir) یکی از معروف ترین فروشگاه های اینترنتی آهن و فولاد است که به بسیاری از خریداران محصولات فولادی خدمات ارائه می‌دهد.

۴. فولاد خراسان، راد همدان و سرمد ابرکوه چه سایزها و گریدهایی از میلگرد را تولید می‌کنند؟

از لحاظ جوری جنس کارخانه راد همدان تنوع میلگرد بهتری دارد. میلگرد همدان در سایزهای ۸ تا ۱۰ با گرید A2 و در سایزهای ۱۲ تا ۳۲ با گرید A3 تولید می‌شود.

کارخانه فولاد خراسان در روزهای مختلف سایزهای متفاوتی را عرضه می‌کند. البته درنهایت نیز میلگرد نیشابور در سایزهای ۱۴ تا ۲۸ با گرید A3 تولید می‌شود.

کارخانه سرمد ابرکوه نیز اوضاع چندان متفاوتی در تنوع عرضه محصول مختلف ندارد و میلگرد ابرکوه در بهترین شرایط و کامل‌ترین سبد عرضه در سایز ۱۰ تا ۳۲ با گرید A3 تولید می‌شود.

۵. وزن میلگرد نیشابور، همدان و ابرکوه چقدر است؟

اگر بخواهیم محصولات این سه کارخانه را از لحاظ وزنی با یکدیگر مقایسه کنیم، باید گفت که وزن میلگرد نیشابور بسیار نزدیک به مقادیر وزنی جدول اشتال است. میلگرد راد همدان نیز سبک‌ترین وزن را در مقایسه با دو برند دیگر دارد. در جدول زیر وزن سایزهای مختلف میلگرد نیشابور، همدان و ابرکوه با مقادیر وزنی جدول اشتال مقایسه شده‌اند:

مقایسه مقادیر وزنی میلگرد نیشابور، همدان و ابرکوه
ردیف کارخانه سایز ۸ سایز ۱۰ سایز ۱۲ سایز ۱۴ سایز ۱۶ سایز ۱۸ سایز ۲۰ سایز ۲۲ سایز ۲۵ سایز ۲۸
۱ اشتال ۵ ۸ ۱۱ ۱۵ ۱۹ ۲۴ ۳۰ ۳۶ ۴۷ ۵۸
۲ راد همدان ۴٫۲ ۶٫۲ ۹٫۵ ۱۳٫۵ ۱۷٫۵ ۲۱٫۵ ۲۷ ۳۱ ۴۲ ۵۵
۳ نیشابور ۱۴٫۲-۱۴٫۶ ۱۸٫۸-۱۹٫۲ ۲۴-۲۴٫۴ ۲۹ ۳۶-۳۶٫۴ ۴۶٫۸-۴۷٫۲ ۵۷٫۸-۵۸٫۵
۴ سرمد ابرکوه ۱۴٫۵ ۱۸٫۹۶ ۲۴ ۲۹٫۶۴ ۳۵٫۷۶ ۴۶٫۲ ۵۷٫۹۶


۶. قیمت میلگرد نیشابور، همدان و ابرکوه چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانیم یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت میلگرد در بازار برند تولیدکننده است. کارخانه‌های فولادی اغلب با احتساب کیفیت، وزن و قدمت قیمت محصول خود را تعیین می‌کنند. در حال حاضر قیمت میلگرد همدان در میان این برندها گران‌تر بوده و قیمت میلگرد نیشابور و ابرکوه به ترتیب ارزان‌تر هستند.

حالا شما با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از میلگردهای نیشابور، همدان یا ابرکوه را انتخاب کنید. اگر پروژه شما در شمال شرق کشور باشد ،میلگرد نیشابور بهترین گزینه خواهد بود. اگر پروژه در مرکز باشد هر یک از میلگردهای ابرکوه و همدان می‌توانند از لحاظ جغرافیایی برای شما مناسب باشند؛ اما اگر به دنبال قیمت پایین‌تر هستید، میلگرد ابرکوه گزینه بهتری خواهد بود البته اگر سایز مورد نیاز شما را موجود داشته باشد https://tejaratnews.com/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%db%8c%d9%84%da%af%d8%b1%d8%af-%d9%86%db%8c%d8%b4%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d9%87%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%da%a9%d9%88%d9%87.